KÖPVILLKOR
PRIS, BETALNING & LEVERANSER
Priserna som anges på sidan är räknade exkl.frakt i svenska kronor (SEK). Samtliga varor är räknade inklusive moms.
Försäljning och frakt sker enbart i Sverige.
I kundvagnen kan syns det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kundvagnen beroende av valt betalningssätt.
Fraktvillkor och pris finns angiven i kundvagnen beroende av valt fraktsätt.
Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift samt en hanteringsavgift, för närvarande 150:-.
Asavi design förbehåller sig rätten att avstå från försäljning till kunder som återkommande inte betalar för sina produkter, eller på annat sätt upprepade gånger utnyttjar företaget för att skicka produkter och därefter reklamerar varor som inte är i reklamationsskick. Då Asavi design är ett litet företag som säljer hantverksbaserade varor belastar denna form av utnyttjande företaget onödigt mycket.
ÖPPETTIDER
Asavi design packar, skickar och besvarar meddelanden på vardagar mellan 8-16.
Vid tillfällig ledighet i längre perioder under högtider eller semester, meddelas detta på hemsidan.
ÅNGERRÄTT
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Skicka då ett epostmeddelande till [email protected] . Observera att du SKA skicka ett epostmeddelande innan du returnerar varan, så vi kan ha en bra kommunikation kring hur det ska ske. När varan återkommit till Asavi design i felfritt och oanvänt skick sker återbetalning. Om varan skadats eller kommer bort innan den anländer till asavi design, förlorar du ångerrätten. Om du vill använda ångerrätten, så står du för fraktkostnaden.
REKLAMATION
Reklamation SKA göras inom 14 dagar från leveransdatum. Du SKA skicka ett epostmeddelande med minst en bild som tydligt visar vad du vill reklamera. Vid en eventuell reklamation står köparen för alla fraktkostnader som sker tillbaka till Asavi design. Om reklamationen visar sig vara ett fel som uppstått vid produktionen, återbetalas fraktkostnadens som köparen betalat. När varan återkommit till Asavi design i felfritt skick sker återbetalning. Hör av dig via epost till [email protected] om du vill göra en retur. INGEN retur ska ske innan du hört av dig till Asavi design.
GARANTIER
Samtliga produkter i keramik är tillverkade för hand. En garanti på 1 år ges på samtliga varor, förutsatt att de använts enligt skötseråden som du finner på denna webbshop.
Stengodslera, som det naturmaterial det är kan variera i kvalité och färgskiftningar. Hantverk är precis som det låter, skapat med händerna och gör därmed att varje produkt får sitt unika utseende och är inte en exakt kopia av en vara ur samma serie av produkter. Därav lämnas inga garantier för att en vara från en beställning kommer att se exakt likadan ut som en vara ur en annan beställning.
PRIVAT POLICY
När du lägger din beställning hos Asavi design uppger du personuppgifter. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post.
COOKIES
En cookie är en liten textfil som lagras på din dator och som innehåller information för att hjälpa webbutiken att identifiera och följa användare. Cookies finns som sessionscookies och som cookies som lagras permanent på din dator. Under tiden för ditt första besök i webbutiken blir din webbläsare tilldelad en sessionscookie som är unik och som används för att inte blanda ihop dig som användare med andra användare. För att kunna använda webbutiken bör du tillåta cookies i din webbläsare. Denna typ av cookie används enbart för att ge dig som besökare en bättre upplevelse och support och lagrar inga personlig uppgifter om dig. Cookies kan raderas. I denna webbutik används cookies exempelvis för att hålla koll på din kundvagn, dina inställningar och vilka sidor du besökt för att kunna ge dig en bättre kundupplevelse och support.